Malta, 20. 4. – 26. 4. 2024

V okviru projekta Akreditacija Erasmus+ smo se Klavdija Levičnik, Anja Mlakar, Alma Seferagić in Teja Zimic odpravile na senčenje na delovnem mestu na Malto. Senčenje na delovnem mestu je potekalo od 22. 4. do 26. 4. 2024. Sprejeli so nas kolegi iz katoliškega vzgojnega zavoda St Albert the Great College, katerega sestavljata vrtec in šola, v mestih Valleta ter Fgura. V času mobilnosti smo bile prisotne na »meetingu« vzgojno – izobraževalnega kadra, ki je namenjen evalvaciji dela v preteklem letu.

Na tem srečanju so zaposleni izpostavili dobre in slabe ugotovitve, ki se tičejo dela v zavodu skozi leto. Dobre stvari so znali izpostaviti in pohvaliti, o slabih pa so odprli razpravo in iskali rešitve. Seveda nas je zanimalo, ali se izpostavljene stvari tudi rešijo. Zaposleni so nam povedali, da vodstvo o tem razpravlja in se vedno najde rešitve. K diskusiji so povabili tudi nas, da predstavimo tudi naš način dela. Zanimivost tega »meetinga« je to, da ga izvajajo štirikrat letno, v dopoldanskem času. V tem času sta vrtec in šola za otroke zaprta. V naslednjih dneh smo se udeležile senčenja v 1. starostni skupini – Kinder 1 (3 – 4 leta) ter 2. starostni skupini – Kinder 2 (5 – 6 let) in v šoli.

Osrednji cilj naše mobilnosti so bile ranljive skupine. Več pozornosti smo namenile otrokom s posebnimi potrebami in delu z njimi. V vsaki skupini je dvanajst otrok, ki jo vodi ena vzgojiteljica. Skoraj v vsaki skupini je bil vsaj en otrok s posebnimi potrebami, ki ima svojega spremljevalca. V skupini so lahko največ trije spremljevalci, ki potrebujejo ustrezno izobrazbo za izvajanje dela. Otroci v vrtec vstopijo s tremi leti. Pred tem imajo možnost dnevnega varstva (childcare), saj imajo mame le 3 mesece porodniškega dopusta. Pogoj za vstop v vrtec je, da je otrok suh in nima več plenice. Ta pogoj ne velja za otroke s posebnimi potrebami. V vrtcu ni organizirane prehrane. Otroci in zaposleni si morajo hrano nositi s seboj v t.i. »lunch box-ih«, v katerih je hladna hrana. Dvakrat v dnevu imajo odmor za malico in kosilo. Tu smo opazile, da zelo veliko delajo na samostojnosti otrok. Opazile smo tudi, da so zelo striktni glede zdravja otrok. V vrtec lahko hodijo le popolnoma zdravi otroci. V nasprotnem primeru pokličejo starše, da pridejo po otroka (za klic je dovolj že iz nosu, slabo počutje).V drugi starostni skupini je sistem dela zelo podoben našemu šolskemu sistemu. Otroke v tem obdobju že učijo pisanja malih tiskanih črk in številk. Posledica tega je, da imajo otroci manj časa za učenje skozi igro. V primerjavi z našim sistemom, ki daje velik poudarek gibanju in bivanju na prostem, je pri njih tega bistveno manj. Zelo so omejeni s prostorom, saj so naselja zelo strjena in ni veliko zelenih površin. Otroci v vrtcu in šoli nosijo uniforme (enotne trenirke, kratke majice, puloverji in črne superge), zaradi katerih se med otoki ne opazi razlik v socialno – ekonomskem statusu.

Zelo nam je bila všeč celotna klima vrtca. Vsi, tako zaposleni kot tudi otroci, so bili zelo umirjeni, sproščeni, dobrovoljni in neobremenjeni. Z navdušenjem so sodelovali pri vzpostavitvi video klica (Zoom) z našimi otroki v Sloveniji. Izvedli smo dva video klica, in sicer enega z enoto Pedenjcarstvo, kjer smo se pozdravili s skupinama Korenjaki ter Radovedneži, drugega pa s skupinama Kapljice in Pike poke iz enote Šlik šlak. V vsakem klicu smo si drug drugemu zapeli pesmico, si pomahali in pozdravili v svojem jeziku. Bolniške odsotnosti nadomeščajo z upokojenimi vzgojiteljicami. Med šolskimi počitnicami je vrtec zaprt. 

Popoldanski čas, ko smo zaključile s senčenjem v vrtcu, smo izkoristile za raziskovanje Malte. Ogledale smo si vsa večja mesta in naravne znamenitosti ter obiskale otoka Gozo in Comino.

Zapisale: Anja Mlakar, Klavdija Levičnik, Alma Seferagić, Teja Zimic