Tudi letos smo v našem vrtcu obeležili Erasmus dni in se s tem pridružili številnim ˝Erasmus˝ organizacijam, šolam in vrtcem po Evropi.
Homepage - ErasmusDays
Tema Erasmus dni je bila skrb za duševno zdravje. Pripravili smo razstavo, predavanje za starše in zaposlene, ter izvedli številne delavnice sproščanja v skupinah.
Vabljeni k ogledu videoposnetka aktivnosti v našem vrtcu:
Z novim znanjem iz izobraževanja Empowered Teachers: Rediscover Your Motivation and Energysmo nadgradili program čustvenega opismenjevanja. Program dopolnjujemo z usmerjenim učenjem tehnik za uspešno komunikacijo ter načini postavljanja mej v odnosih.
Z novim znanjem iz izobraževanja Empowered Teachers: Rediscover Your Motivation and Energysmo dopolnili program specializiranega oddelka za otroke z avtistično motnjo. Predstavljamo vnos pozitivnih afirmacij ob usmerjenih pogovorih ob prehodu otrok iz vrtca v šolo. Otroka v delavnicah ozaveščamo o njegovih močnih področjih, preteklih dosežkih in notranjih močeh za premagovanje stisk ob vstopu v novo socialno okolje.
V tednu, ko so se zares začele olimpijske igre, smo spoznali ŠPORTNO PLEZANJE.
Spoznali smo tri tekmovalne discipline tega športa in raziskovali razlike med temi plezanji. Komaj že čakamo, da bomo navijali za Mio Krampl, Luka Potočarja in Janjo Garnbret, ki bodo tekmovali v športnem plezanju. Ogledali smo si vso potrebno opremo, ki jo potrebujemo za varno plezanje. Nekateri otroci so tudi poskusili nositi vso opremo plezalca, ki pleza na naravnih plezališčih. Ko smo roke namazali z magnezijem, pa smo se tudi sami preizkusili v plezanju skozi poligon v telovadnici. Premagovali smo tudi pajkove mreže in si naredili čisto pravo majhno maketo plezalne stene. Na poligonu so otroci premagovali strahove, nabirali mišice v rokah in se največ tudi zabavali.
Ta teden je bil v enoti Pedenjcarstvo prav poseben teden, začele so se poletne olimpijske igre.
Z otroki smo spoznali, kaj so olimpijske igre, in raziskovali pet značilnih simbolov, ki jih predstavljajo. Skupaj smo ustvarili svojo olimpijsko zastavo in prižgali čisto svoj olimpijski ogenj. Ob tem smo zaprisegli, da se bomo trudili, da se bomo zabavali, da bomo igrali pošteno, da bomo prijatelji, da bomo pomagali drug drugemu in da bomo dali vse od sebe. Obljubili smo, da bomo igrali srčno in z nasmehom na obrazu. Vse skupaj smo obeležili s slavnostnim sprevodom ob poslušanju olimpijske himne ter s tem otvorili ta velik dogodek.
V tretjem tednu poletnih olimpijskih iger v naši enoti smo Pedenjcarji podrobno spoznali NAMIZNI TENIS.
Ogledali smo si pripomočke, ki jih potrebujemo za ta šport, se pogovorili o poteku igre ter se pogovarjali o treh naših igralcih, ki bodo zastopali našo državo na letošnjih igrah v Parizu. Otroci so se preizkusili v čisto pravem namiznem tenisu. Vsak otrok je izdelal svoj loparček ter žogico iz kartona ter papirja in ga pobarval na svoj način. Zadnji dan namiznega tenisa pa so se otroci preizkusili kako spretni so pri poligonu z loparčki ter žogicami. Dejavnosti v tem tednu so potekle v sproščenem in zabavnem duhu. Vse otroške loparčke smo postavili in obesili na razstavo v naših igralnicah ter hodnikih.
Konec meseca julija in začetek avgusta smo preživeli s spoznavanjem nove olimpijske discipline – ritmične gimnastike.
Spoznali smo obleke, ki jih nosijo dekleta pri ritmični gimnastiki in pripomočke, ki jih uporabljajo (kij, kolebnico, trak, žogo, obroč). Tudi sami smo se preizkusili v ritmični gimnastiki in na različne načine uporabili žogo/balone (zaradi vročine so man hitro popokali), obroče in trak, ki smo si ga naredili sami. Zelo smo uživali in se zabavali.
Seveda pa smo vsak dan zaplesali naš počitniški ples.
Nadvse pa smo se razveselili prve slovenske in zlate medalje Andreje Leški v judu. Bravo Andreja in čestitke!
Pa je minil še en teden. V tem tednu smo namenili veliko pozornosti spoznavanju olimpijskemu športu ROKOMETU.
V Parizu nas prvič zastopata ženska in moška reprezentanca. Spoznali smo športnike, športno opremo in rekvizite ter se preizkusili v sami igri. Ker se olimpijske igre odvijajo v Franciji, nismo pozabili na francosko kuhinjo in njeno tradicionalno specialiteto. Spremenili smo se kuharje in oblikovali francoske rogljičke. Bili so zelo okusni ☺ V četrtek sta nas obiskala prava olimpijska šampijona EVA ALINA in ŽIGA LIN HOČEVAR. Skupaj z njima smo spoznali novo olimpijsko disciplino: slalom na divjih vodah. Ogledali smo si posnetek vožnje Eve Aline, spoznali osnovna pravila in opremo, ki jo potrebuje vsak kanuist.
Teden je hitro minil, le kaj nas čaka v naslednjem tednu…
V drugem tednu avgusta smo se v naši enoti z navdušenjem podali v svet lokostrelstva.
Spoznali smo dva izjemna olimpijca, Žigo Ravnikarja in Žano Pintarič, ki sta Slovenijo s ponosom zastopala na največjem športnem odru. Podrobno smo raziskali skrivnosti loka, nato pa z veliko ustvarjalnosti iz obešalnikov izdelali svoje loke in puščice. Da bi izkušnjo naredili še bolj barvito, smo poslikali tarče in se preizkusili v lokostrelskih veščinah – pravi izziv, ki nas je navdušil! Za piko na i smo se pred lokostrelsko tekmo okrepčali s pristnim francoskim zajtrkom: okusnim sendvičem iz sveže francoske štruce.
Prispeli smo do zadnjega tedna Pedenjcarskih olimpijskih iger. V tem tednu smo spoznali kolesarjenje.
Na obisk sta prišla dva mladeniča, eden od njiju je državni prvak v pumptracku (koloparku). Pokazala sta nam kolo-bmx, zaščitno opremo, medalje in pokal. Ogledali smo si zanimivo vožnjo na bližnjem koloparku pri OŠ Polje, kjer so otroci peš preizkusili vse klančine.
Naslednji dan so otroci spretno vozili svoja kolesa. Mlajši v atriju vrtca, starejši na šolskem igrišču pri OŠ Kašelj in oblekli "rumeno majico", kot Tadej Pogačar. Naše Olimpijske igre smo zaključili na šolskem igrišču. Na plakatu smo pogledali koliko in katere medalje smo dobili in na vso moč zaploskali vsem tekmovalcem. Prehodili smo še častni krog s slovensko in olimpijsko zastavo ter olimpijskim ognjem. Simbolično smo na koncu ogenj ugasnili tako, da smo z obema zastavama pokrili ogenj. Poletje nasvidenje.
3. Primer dobre prakse iz Malte
2. Primer dobre prakse iz Malte
1. Primer dobre prakse iz Malte
V okviru projekta Erasmus Akreditacija sva se udeležila strukturiranega tečaja Empowered Teachers: Rediscover Your Motivation and Energy z namenom dopolnitve programa (psihosocialna podpora) za družine ranljivih skupin z novimi tehnikami in metodami na področju razvijanja osebnostnih in profesionalnih kompetenc.
V okviru projekta Akreditacija Erasmus+ smo se Klavdija Levičnik, Anja Mlakar, Alma Seferagić in Teja Zimic odpravile na senčenje na delovnem mestu na Malto. Senčenje na delovnem mestu je potekalo od 22. 4. do 26. 4. 2024. Sprejeli so nas kolegi iz katoliškega vzgojnega zavoda St Albert the Great College, katerega sestavljata vrtec in šola, v mestih Valleta ter Fgura. V času mobilnosti smo bile prisotne na »meetingu« vzgojno – izobraževalnega kadra, ki je namenjen evalvaciji dela v preteklem letu.
Na tem srečanju so zaposleni izpostavili dobre in slabe ugotovitve, ki se tičejo dela v zavodu skozi leto. Dobre stvari so znali izpostaviti in pohvaliti, o slabih pa so odprli razpravo in iskali rešitve. Seveda nas je zanimalo, ali se izpostavljene stvari tudi rešijo. Zaposleni so nam povedali, da vodstvo o tem razpravlja in se vedno najde rešitve. K diskusiji so povabili tudi nas, da predstavimo tudi naš način dela. Zanimivost tega »meetinga« je to, da ga izvajajo štirikrat letno, v dopoldanskem času. V tem času sta vrtec in šola za otroke zaprta. V naslednjih dneh smo se udeležile senčenja v 1. starostni skupini – Kinder 1 (3 – 4 leta) ter 2. starostni skupini – Kinder 2 (5 – 6 let) in v šoli.
Osrednji cilj naše mobilnosti so bile ranljive skupine. Več pozornosti smo namenile otrokom s posebnimi potrebami in delu z njimi. V vsaki skupini je dvanajst otrok, ki jo vodi ena vzgojiteljica. Skoraj v vsaki skupini je bil vsaj en otrok s posebnimi potrebami, ki ima svojega spremljevalca. V skupini so lahko največ trije spremljevalci, ki potrebujejo ustrezno izobrazbo za izvajanje dela. Otroci v vrtec vstopijo s tremi leti. Pred tem imajo možnost dnevnega varstva (childcare), saj imajo mame le 3 mesece porodniškega dopusta. Pogoj za vstop v vrtec je, da je otrok suh in nima več plenice. Ta pogoj ne velja za otroke s posebnimi potrebami. V vrtcu ni organizirane prehrane. Otroci in zaposleni si morajo hrano nositi s seboj v t.i. »lunch box-ih«, v katerih je hladna hrana. Dvakrat v dnevu imajo odmor za malico in kosilo. Tu smo opazile, da zelo veliko delajo na samostojnosti otrok. Opazile smo tudi, da so zelo striktni glede zdravja otrok. V vrtec lahko hodijo le popolnoma zdravi otroci. V nasprotnem primeru pokličejo starše, da pridejo po otroka (za klic je dovolj že iz nosu, slabo počutje).V drugi starostni skupini je sistem dela zelo podoben našemu šolskemu sistemu. Otroke v tem obdobju že učijo pisanja malih tiskanih črk in številk. Posledica tega je, da imajo otroci manj časa za učenje skozi igro. V primerjavi z našim sistemom, ki daje velik poudarek gibanju in bivanju na prostem, je pri njih tega bistveno manj. Zelo so omejeni s prostorom, saj so naselja zelo strjena in ni veliko zelenih površin. Otroci v vrtcu in šoli nosijo uniforme (enotne trenirke, kratke majice, puloverji in črne superge), zaradi katerih se med otoki ne opazi razlik v socialno – ekonomskem statusu.
Zelo nam je bila všeč celotna klima vrtca. Vsi, tako zaposleni kot tudi otroci, so bili zelo umirjeni, sproščeni, dobrovoljni in neobremenjeni. Z navdušenjem so sodelovali pri vzpostavitvi video klica (Zoom) z našimi otroki v Sloveniji. Izvedli smo dva video klica, in sicer enega z enoto Pedenjcarstvo, kjer smo se pozdravili s skupinama Korenjaki ter Radovedneži, drugega pa s skupinama Kapljice in Pike poke iz enote Šlik šlak. V vsakem klicu smo si drug drugemu zapeli pesmico, si pomahali in pozdravili v svojem jeziku. Bolniške odsotnosti nadomeščajo z upokojenimi vzgojiteljicami. Med šolskimi počitnicami je vrtec zaprt.
Popoldanski čas, ko smo zaključile s senčenjem v vrtcu, smo izkoristile za raziskovanje Malte. Ogledale smo si vsa večja mesta in naravne znamenitosti ter obiskale otoka Gozo in Comino.
Za ogled posnetka predstave sledite tej povezavi
Igraj se z mano – Uresničujemo vključevanje vseh ljudi, ne glede na različnost
Tako kot Ljubljanski grad, ima tudi mesto Ljubljana veliko skrivnosti. Si se že kdaj sprehodil čez Zmajski most? Potem veš, da ga stražijo štirje zmaji. Že dolgo je tako, pravzaprav tako dolgo, da je večina pozabila, da je eden od njih pravi.
Te zanima, od kod je zmaj prišel in zakaj straži most? In, ali prepoznaš kateri izmed štirih zmajev, ki stojijo na robovih mostu, je pravi?
Povezava do fotogalerije: Iskanje ljubljanskega zmajčka, dobra praksa Erasmus
V okviru projekta Akreditacija Erasmus+ smo se udeležili strukturiranega tečaja Yoga and meditation for educators. S pridobljenimi znanji smo pripravili prakso Igrive joge za otroke in 10 minutno prakso joge za zdravo hrbtenico. Tako otroke kot zaposlene smo učili tudi različnih tehnik dihanja.
Več si oglejte v predstavitvenem videu.
V vrtcu Pedenjped že vrsto let poleg mnogih drugih aktivnosti odličnost gradimo s povezovanjem z različnimi evropskimi institucijami. Bogate izkušnje na področju mednarodnega sodelovanja pridobivamo v projektih Erasmus+ kot koordinatorji ali pridruženi partnerji.
S sodelovanjem v mednarodnih projektih otrokom omogočamo spoznavanje Evropske unije in krepitev evropske identitete, virtualna druženja s sovrstniki z različnimi kulturnimi in jezikovnimi ozadji ter pridobivanje socialno-čustvenih veščin. Smo prvi vrtec, ki je z otroki izvedel tudi mobilnost v sosednjo državo Hrvaško. Zaradi dobrega sodelovanja vsako leto v mesecu juniju odpeljemo predšolske otroke na mobilnost, kjer otroci krepijo samostojnost, prijateljske vezi, medkulturne razsežnosti, strpnost in sodelovalnost.
Zaposlenim omogočamo strokovni in osebni razvoj, pridobivanje vodstvenih kompetenc in veščin, izboljšanje medkulturnih kompetenc ter učenje jezikov. Strokovni delavci tudi preko mednarodnega sodelovanja dobijo vpogled v izobraževalne sisteme drugih držav ter spoznavajo primere dobrih praks in metod dela v podobnih institucijah. Zaposleni našega vrtca z različnimi prispevki sodelujemo tudi na mednarodnih konferencah.
V vrtcu vsako leto omogočamo dijakom evropskih držav opravljanje praktičnega usposabljanja, prav tako pa smo na razpolago strokovnim delavcem evropskih držav za senčenje na delovnem mestu.
Zaradi zadovoljstva in dobrega počutja v našem vrtcu zanimanje po sodelovanju z nami izkazuje vedno več evropskih instutucij.
Naše mednarodno sodelovanje je je v mesecu aprilu dobilo širše razsežnosti, saj so nas obiskali ravnatelji vrtcev in šol iz Avstralije.
Od nas so odšli navdušeni nad programom predšolske vzgoje, predanimi sodelavci in odličnimi delovnimi pogoji.
Tako tudi preko mednarodnega sodelovanja dobimo zanos za naše nadaljnje delo. Preko odzivov pa potrditev, da delamo odlično, na kar smo lahko zares ponosni.
Udeležba na strukturiranem tečaju: Experiential Learning in Tenerife: Through Nature and History, Španija, 11. – 16. 3. 2024
V prispevku predstavljamo KOTIČEK ZA UMIRJANJE, ki smo ga pripravili po modelu in Z novimi vsebinami (dopolnitve programa čustvenega opismenjevanja) z mobilnosti na osnovnih šolah SKOA, Nizozemska, Aruba v januarju 2024.
2. april 2024. V specializiranem oddelku za otroke z avtistično motnjo smo obeležili svetovni dan zavedanja o avtizmu.
Po navdihu strokovne izmenjave s kolegi na mobilnosti na nizozemskem smo dopolnili vsebine čustvenega opismenjevanja z vsebinami prijaznosti kot temelj razvoja strpnosti in medosebne kompetence.
Povezava: https://youtu.be/X0Vir5N5ZkM
Kako osmisliti učni sprehod v naravi? Kako se dotakniti otrok ranljivih skupin, da bodo zaznali naravo okoli njih v vsej senzorni razsežnosti? Sprehod bo zanimiv, če je otrok polno angažiran, učne vsebine zabavne, predvsem pa prilagojene potrebam otrok.
Povezava: https://youtu.be/jZ0_I1SuhVg
V športni dvorani Baza v Štepanjskem naselju, se je kar dva dopoldneva odvijal edinstven športni dogodek, ki je združil najmlajše in njihove vzgojitelje v prijetno druženje. S "POLŽJIMI IGRAMI", kot smo jih poimenovali, spodbujamo zdrav življenjski slog in sodelovanje tako med otroki kot zaposlenimi.
Pet ljubljanskih vrtcev Miškolin, Zelena jama, Vrtec Otona Župančiča, Jarše in Pedenjped že vrsto let zgledno sodelujemo in vsako leto organiziramo skupno prireditev. Tokratni krovni organizator športnega dogodka je v sodelovanju z vsemi ostalimi vrtci, Vrtec Pedenjped. Maskota polž je v našem vrtcu prebival dve leti, na prireditvi ga je ravnateljica Marjana Zupančič predala vrtcu Zelena jama, ki je naslednji organizator iger.
Otroci so se s svojimi vzgojitelji zbrali v pokriti dvorani, kjer so jih pričakale različne športne aktivnosti, prilagojene njihovi starosti in sposobnostim. Vsaka igra je bila oblikovana tako, da je spodbujala gibanje, razvijala motorične sposobnosti in krepila timski duh. V dveh dneh se je v dvorani zvrstilo preko 660 predšolskih otrok. Videti otroke, kako se veselijo gibanja in na igriv način spoznavajo sovrstnike iz različnih vrtcev, je neprecenljivo. Poleg tega je to odlična priložnost za krepitev medsebojnih odnosov in sodelovanje med otroki.
Polžje igre so tradicionalen dogodek, ki združuje zabavo, šport in medsebojno povezovanje. Skozi takšne prireditve vrtci krepimo zavest o pomenu gibanja in športa že v zgodnjem otroštvu ter spodbujamo zdrav življenjski slog in socialne veščine.
UDELEŽENKE: Vesna Košir Pevec, Sonja Vegelj, Valentina Janežič, Anita Bučar
KRAJ: Italija-Alba, 18.3.-22.3.2024
V mesecu marcu smo v okviru akreditacije Erasmus Vesna, Sonja, Valentina in Anita obiskale vrtec v pokrajini Piemonte v mestu Alba. Na devet urno pot smo se odpravile z vlakom in tako v enem tednu pridobile veliko izkušenj kako potovati z vlakom. Odšle smo na senčenje na delovnem mestu, kjer smo 5 dni spoznavale delo v vrtcih in šolah. Gostitelj vrtec Beppe Fenoglio nam je omogočil bivanje ne le v njihovem vrtcu, vendar tudi v sosednjem vrtcu in šoli.
Imele smo priložnost sodelovati pri poteku dneva v vrtcu, spoznale smo način načrtovanja in priprave za tekoči teden. Osredotočile smo se predvsem na delo z ranljivimi skupinami kot so otroci s posebnimi potrebami in migranti. V Italiji imajo veliko otrok s PP, ki jih vključujejo v redne programe vrtca in šole. Podobno kot pri nas dobijo tudi spremljevalca če je to potrebno. Otrok iz drugih držav imajo zelo veliko povprečno na skupino 5-7 v skupini 22 otrok. V skupini 22 otrok, kjer so vedno otroci od 3-6 let delata sočasno dnevno vzgojiteljici le uro in pol. Delo poteka zelo umirjeno, projektov imajo veliko manj kot pri nas in veliko časa namenjajo dnevni rutini, opismenjevanju in spoznavanju števil.
Dobile smo veliko idej za delo in poskusile bomo nekaj zanimiv elementov vnesti v svoje delo.
V mesecu januarju 2024 smo izvedli senčenje na delovnem mestu na Arubi, Nizozemska. Obiskali smo dva vrtca (Imelda Kleuterschool, Scol preparatorio Cacique Aterima ), osnovno šolo (Pius X school), posebno osnovno šolo (Scol Caiquetio) in mednarodno šolo.
Hospitirali smo pri različnih urah pouka in dejavnostih. V vsaki VIZ ustanovi nam je ravnateljica predstavila njihovo šolo, ter posebnosti organizacije. Udeležili smo se sestanka v upravi SKOA (šolska organizacija, 85% šol na Arubi), ter se seznanili z njihovim projektom Akreditacija Erasmus.
Podrobno smo spoznali nizozemski šolski sistem v provinci Aruba. Kolegi učitelji se srečujejo s številnimi ovirami, a jih s podporo vodstva spreminjajo v izzive. Srečujejo se z velikim opuščanjem šolanja: zato uspešno vodijo projekte socialno-emocionalnega učenja.
V razredih uporabljajo smart table in tablične računalnike. Digitalizacija je zaznana tako pri ocenjevanju in spremljanju napredka otrok, kot tudi pri izmenjavi med strokovnimi delavci direktorata in socialne službe. Podrobno spremljajo napredek vsakega posameznika. Uporabljajo nizozemske šolske programe poučevanja za vse predmete. Spoznali smo programe in metode, kako otrokom približati IKT tehnologijo na zabaven način. Ter ob tem učinkovito učiti varne, smiselne in poučne rabe IKT naprav.
Arubska kultura in življenje družin in šol je preplet različnih nacionalnosti. Občudovali smo, kako učitelji pri pouku uporabljajo štiri jezike. Do vseh kultur pristopajo s spoštljivostjo in otroke podprejo s slikovnim materialom. Odprti so do drugačnosti, kritično se pogovarjamo o realnih težavah in delimo dobro prakso na področju inkluzivne šolske prakse.
Na mobilnosti smo pridobili številne ideje in znanja, na področju vrednot, metodike poučevanja in kurikula socialno-emocionalnega učenja.
Vabljeni k ogledu fotogalerije mobilnosti: Senčenje na delovnem mestu, SKOA Schools
V okviru projekta Akreditacija Erasmus sem se udeležila izobraževanja: Experiential Learning in Tenerife: Through Nature and History, Španija, 13.11. – 18.11.2023.
Med predavanji in aktivnim učenjem v naravi in muzeju smo spoznavali metodiko eksperimentalnega učenja. Različne vrste inteligence po Gardnerjevi teoriji predstavljajo raznolike dimenzije intelektualnih sposobnosti, ki presegajo tradicionalno merjenje inteligence s pomočjo kvocienta inteligence (IQ). Preko praktičnih aktivnosti spoznavanja zgodovine in geologije Tenerifov smo dobili številne ideje za ustrezno podporo otrok z različnimi učnimi stili in učnimi težavami.
Otroke vrtca Pedenjped smo v tednu praznovanja ˝Erasmus days 2023˝ nagovorili z delavnicami čuječnosti in joge. Predstavljamo fotoutrinke delavnic in vas vabimo na popotovanje v svet tišine in notranjega miru.
Vabljeni k ogledu:
ERASMUS DAYS 2023 V VRTCU PEDENJPED
V okviru projekta ERASMUS AKREDITACIJA se je tudi letos organiziralo izobraževanje za strokovne delavce vrtca: USPOSABLJANJE ZA IZVAJANJE PROGRAMA ZA KREPITEV MOČI PRIJAZNOSTI, 23. in 24. 9. 2023 v Umagu.
Usposabljanje za izvajanje programa za krepitev moči prijaznosti
V okviru projekta ERASMUS AKREDITACIJA smo v mesecu juniju 2023 izpeljali dve skupinski mobilnosti otrok:
Skupina Zajci Balalajci enote Vrtnar je obiskala Dječji vrtić «OREPČIĆI» v Crikvenici, Skupina Sladkozajci enote Pedenjcarstvo pa Dječji vrtić Vladimir Nazor v Kastavu.
Vabljeni k ogledu fotogalerije: skupinski mobilnosti otrok
Recept za pripravo sladoleda so delili z nami otroci iz OŠ v Islandiji. Na mobilnosti v okviru projekta Erasmus Akreditacija smo spoznali model uspešnega vključevanja otrok ranljivih skupin v razvojno normativno sredino vrstnikov.
Hospitirali smo pri pouku gospodinjstva. Otroci z avtizmom se vključujejo med vrstnike sosednjega razreda, socialni in specialni pedagogi pa jih s prilagoditvami uspešno podprejo tako na socialnem kot akademskem področju.
Recept in dobro prakso mobilnosti projekta Erasmus Akreditacija delimo med otroke in starše otrok našega vrtca.
DOBRA PRAKSA PROJEKTA AKREDITACIJA ERASMUS
Na mobilnosti v osnovnih šolah, ki imajo specializirane oddelke za otroke z avtizmom smo pridobili nešteto idej za prilagoditve prostora in vsebine za optimalno učenje in funkcioniranje otrok z avtizmom.
V oddelku Korenjaki smo že obstoječim prilagoditvam materiala dodali še idejo iz Islandije, to je material smo organizirali v vrečke z zadrgo. Takšna organiziranost materiala otrokom omogoča še večjo mero samostojnosti pri zaposlitvah in spodbuja razvoj elementov izvršilnih funkcij.
V vrečkah so naloge iz različnih področij kurikula, ter prilagojene razvojnemu nivoju posameznikov. Pri samostojnem delu utrjujemo novo znanje ter spretnosti. Naloge so jasne, kratke, otrokom poznane in všečne.
Senčenje na delovnem mestu, dobra praksa projekta Akreditacija Erasmus
Na mobilnosti smo doživeli sproščeno »afriško« klimo v razredih francoskih šol. Klima, kjer so otroci odprti, veseli, zgovorni, a hkrati spoštljivi do učiteljev. Vzdušje, ki omogoča ustvarjalno mišljenje in aktivno participacijo vseh. Kjer se vsak lahko izrazi in pove svoje mnenje. To klimo si želimo tudi pri nas. Grega, Vesna in Blaž - smo vsak s svojega strokovnega vidika preigravali afriške ritme, ter v učnem procesu razvijanja komunikacije kreirali gibalni nastop otrok s skladbo Simama Kaa.
Festival Igraj se z mano je za otroke priložnost, da pokažejo svoje talente občinstvu, ki ceni učni proces in opazi trud vsakega posameznika.
Vabljeni k ogledu nastopa Ritmi Afrike Korenjakov na virtualnem odru mednarodnega festivala Igraj se z mano.
Mobilnost: senčenje na delovnem mestu, avtistični oddelki OŠ v Reykjaviku, Islandija, maj 2023
Prvič v novem terminu Erasmus+, ki je omogočal Job shadowing, smo se Ksenija Kumar, Špela Pucelj, Sandra Jakopič in Barbka Kozamernik odpravile na Sicilijo, v mesto Gela. Dogovarjale smo se s predstavnico Erasmusa na Instituto Comprensivio Statale » S. Quasimodo« Gela, go. Mario Grazio.
Že prvi dan, ko smo po dolgem potovanju prispele v Gelo nas je ga. Maria Grazia lepo sprejela in nam razložila kako se bomo znašle v Geli.
V ponedeljek smo bile povabljene v njihovo šolo, kjer so nam pripravili velik sprejem s posebnim programom dejavnosti, ki se dogajajo pri njih, kot so ples, gimnastika, glasbena šola. Nato so nas otroci odpeljali na oddelek nižje stopnje, kjer so združeni otroci vrtca in šolarji v isti stavbi. Pripravili so nam prijeten zajtrk, kot v kavarnici, z meniji raznoliko ponudbo pijač in glavno jedjo palačinke. Te so spekli samo ta dan! Nato smo večkrat v tednu predstavljale Slovenijo in naš vrtec Pedenjped različnim učiteljem, vzgojiteljicam in tudi učencem, ki sodelujejo v šolskem Erasmusu.
Sodelovale smo v vrtcu pri njihovi jutranji rutini, molitev preko pesmi in zahvala bogu za vse, kar se bo ta dan dogajalo. Nato likovna dejavnost, ki je točno določena in ne dopušča veliko ustvarjalnosti otrokom, kot didaktični listi. Tudi likovne dejavnosti so izvedene tako, da imajo otroci že vse nastriženo in narisano, kot predlogo, kaj morajo narediti. vsi otroci os treh do šest let imajo tudi predpisane delovne zvezke, ki jih kupijo starši. Otroci imajo tudi uniforme, ki jih nosijo vsak dan, to so trenirke, ki so tudi udobne in lične. Njihovi otroci vsak dan s seboj prinesejo malico od doma, saj njihove šole ne omogočajo prehrane. Otroci so v vrtcu samo do trinajste ure, nato jih starši odpeljejo. Njihov delovnik je do sobote, kar so bili zelo začudeni, ko so izvedeli kakšni so naši pogoji dela.
Sodelovale smo tudi pri uvajanu robotike v vrtec, kar pa je bila nova izkušnja in zelo zanimiva. Otroci so pri tem zelo uživali in pokazali tudi nekaj svoje angažiranosti in domišljije.
V prostem času pa smo si ogledale grške utrdbe v Agrigentu, Gelo in njene naselbine iz grških časov, v Pomorskem muzeju morsko izkopanino Galejo, iz grških časov in Catanio. Siciljija pa ima tudi nenavadne običaje, saj večerjajo ljudje šele po pol osmi uri in le s težavo najdeš restavracijo odprto prej. Večinoma smo v mestu popoldan zasledile le starejšo moško populacijo, pa smo kasneje izvedele, da se gospe družijo doma. Zelo radi vabijo prijatelje v goste in niso pogosto v gostilnah. Poskusile smo tudi večino njihovih slaščic, ki so zelo sladke in okusne. Res pa je , da mladi odhajajo študirat v severno Italijo in tam večinoma tudi ostanejo.
Vsem štirim je bila zelo zanimiva in poučna izkušnja in takšnih si še želimo.
V okviru projekta Akreditacija Erasmus + smo se Tajda Natalija Blagojević, Alenka Štepic in Špela Garvas v času od 24.04. do 28.04.2023 udeležile tečaja Teacher Academy in sicer Štepic Alenka in Špela Garvas sta se udeležili tečaja Yoga and Meditation for Educators: Be a great Teacher, Be your Best Self. Blagojevič Tajda pa se je udeležila tečaja: Life Coachinjg for Teachers: Happy Teachers for better Students.
V ponedeljek smo se zglasile vsaka na lokaciji, kjer je potekal tečaj.
Na jogi smo se najprej spoznali s svojimi so tečajniki. Prvi del je bil namenjen spoznavanju nas, naših držav in šol oziroma vrtca. Drugi del tečaja je bil namenjen začetku praktičnega dela joge. Vse naslednje dni je tečaj potekal tako, da smo prvi del namenili jogi in meditaciji, drugi dela pa je bil teoretičen in sicer spoznavanje, kako joga koristi na naše telo, tako fizično kot psihično za odrasle in za otroke.
Tudi na life Coachinjg-u smo se najprej spoznali s svojimi tečajniki in predstavili naše države in delovne organizacije. Na tečaju smo pridobili znanja kako spodbujati zdravo ravnotežje med poklicnim in zasebnim življenjem, zadovoljstvo in učinkovitost, kako uravnavati čustva, preprečiti stres na delovnem mestu, kako postaviti zdrave meje za spopadanje s preobremenjenostjo in povečati svoje prednosti.
Sodelovali smo v dinamičnih skupinskih vajah in delili svoje izkušnje v mednarodnem okolju, izkusili učinkovite komunikacijske tehnike, pozornost in kreativna orodja za upravljanje.
Naš program so obogatili z ogledom mesta Barcelona, čudovite Gaudijeve cerkve Sagrada Familia, z ogledom flamenca, parka Guell in dveh čudovitih hiš izpod rok arhitekta Gaudija. Privoščile smo si tudi spoznavanje njihovih kulinaričnih dobrot.
V tem tednu smo pridobile veliko novega znanja. Vaje bomo pridno uporabljale pri stresu na delovnem mestu. Hvaležne smo, da nam je bila ta izkušnja omogočena.
V tednu od 7.5. - 12.5.2023 smo se v okviru projekta Akreditacija Erasmus udeležili senčenja na delovnem mestu v Reyjkaviku na Islandiji. Obiskali smo štiri osnovne šole s specializiranimi oddelki za otroke z avtizmom. Spoznali smo islandski šolski sistem ter delovanje avtističnih oddelkov. V hospitacijah in pogovorih s kolegi iz avtističnih oddelkov smo izmenjali dobre prakse, poglede na sodobne trende obravnave otrok z avtizmom, ter si delili težave in ovire s katerimi se srečujemo pri zagotavljanju optimalnih pogojev za dobrobit naših otrok.
Senčenje na delovnem mestu, februar 2023, francoske šole Saint Pierre-a
Dobra praksa je nastala po navdihu geografskih posebnosti (vulkan) in strokovnih idej kolegov iz UCIL razredov (specializiranih oddelkov za otroke s posebnimi potrebami) za razvijanje regulacije.
Senčenje na delovnem mestu, februar 2023, v francoski šoli v Saint Pierre.
Dobra praksa je nastala po strokovni izmenjavi in hospitacijah v UCIL razred (specializiran oddelek za otroke s posebnimi potrebami).
Senčenje na delovnem mestu, Saint Pierre, Reunion, Francija, 27.2. – 3.3.2023
Konec meseca februarja smo obiskali šole v francoskem mestu Saint Pierre na otoku Reunion v Franciji. Gostil nas je College Adam De Villiage, ki so organizirali obiske v šolah z različniimi nivoji izobraževanja, ter pogovore s strokovnjaki s področja obravnave otrok s posebnimi potrebami. Dneve smo preživeli ob hospitacijah v vrtcih in šolah, v inkluzivnih oddelkih za otroke s posebnimi potrebami v prvi in drugi triadi osnovnih šol, ter v specializiranem oddelku za otroke z avtizmom. Seznanili smo se s šolskim sistemom Francije, pogoji dela ter izzivi, s katerimi se srečujejo naši šolski kolegi. Zavidamo jim krajši delavnik ter številne dni počitnic.
Popoldneve smo preživljali v ogledovanju naravnih lepot otroka Reunion. Mešanica kultur, odprtost ljudi in temperament smo začutiti že v klimi razredov. Otroci so odprti, sproščeni, brez težav so nas sprejeli in vključili v igro ter nas sproščeno spraševali o naši kulturi in državi.
Mobilnost je bila izredna izkušnja doživetja strpnosti do različnih kultur in skrbi za ranljive družine, izkušnja odprte družbe brez predsodkov do oseb različnih veroizpovedi, socialno-ekonomskega statusa, oseb s posebnih potreb.
V okviru projekta Akreditacija Erasmus na področju splošnega šolskega izobraževanja sva se udeležila strukturiranega tečaja "Special Education and Autism: How to Manage Challenging Behaviours in the Classroom" na Cipru, od 1. – 6.8.2022. Na izobraževanju sva se seznanila z osnovnimi tehnikami metode ABA (Applied Behaviour Analysis).
Predstavljava dve dobri praksi, ki jih uspešno izvajamo v oddelku Korenjaki.
Vodja aktivnosti: Maja Kozlovič
Sodelujoči: Enota Potepuh: Maja Kozlovič, Hana Šrenk, Sašo Marolt, Blažka Kastelic, Vesna Košir Pevec in Nena Ulčar
Enota Pedenjškrat: Brigita Mihelič, Barbka Kozamernik, Maja Tomšič, Mihelca Mojškerc, Helena Sotlar, Mojca Dolničar Pahor, Barbara Štrubelj
Enota Radovednež: Mojca Širca in Tilen Sotlar
Število sodelujočih otrok in vzgojiteljev: 101/15
Vsebine aktivnosti:
Cilji aktivnosti:
Pozitivne izkušnje oziroma potek dejavnosti:
Negativne izkušnje:
Negativnih izkušenj nismo zaznali.
Predlogi za prihodnje leto:
Menim, da smo dejavnost dobro izvedli. Otroci so bili aktivno vključeni, opazilo se je, da se zabavajo in preprosto uživajo. Najbolj pomembno se mi zdi, da otroke že zgodaj spodbujamo pri hoji in jim nudimo veliko različnih sprehodov in pohodov.
Vodja projekta: Maja Kozlovič
Sodelujoči:
Enota Potepuh: Maja Kozlovič, Hana Šrenk, Sašo Marolt, Blažka Kastelic, Vesna Košir Pevec in Nena Ulčar
Enota Radovednež: Mojca Širca in Tilen Sotlar
Število sodelujočih otrok in vzgojiteljev: 59/8
Vsebine aktivnosti:
Cilji aktivnosti:
Pozitivne izkušnje oziroma potek dejavnosti:
April je čas za sajenje. Otroci in njihove babice so najprej v koritih pripravili zemljo za sajenje: očistili so plevel in koreninice, dodali svežo zemljo, jo razrahljali in šele nato so v visoke grede posadili sadike solate različnih vrst in jagode. Sadike so nam podarili: kmetija Kogoj – Kašelj in kmetija Škerič – Brestanica Krško. Vse skupaj pa so na koncu tudi dobro zalili. Medtem pa so drugi otroci z dedki na igrišču grabili vejice in staro listje, ga pospravili v bio odpadke in se nato lotili lopatanja mivke v peskovniku. Koliko novih znanj so nam stari starši podarili. Ob aktivnem sodelovanju pa so tudi otroci dobili nove izkušnje, preizkusili so se v novih opravilih. To je bila zelo uspešna delovna akcija in vedno smo zelo veseli starih staršev v naši sredini.
Negativne izkušnje:
Negativnih izkušenj nismo zaznali.
Predlogi za prihodnje leto:
Zeliščni vrt in sejanje zelenjave v lončke, vrt ali visoko gredo je postalo že nekako značilno za našo enoto. Menim, da smo dejavnost dobro izvedli. Otroci so bili aktivno vključeni, so pomagali in sodelovali. Naučili so se veliko novih stvari in pridobili navado za skrb in pomoč. V naslednjem letu bomo še naprej skrbeli za naš zeliščni vrti in posadili kakšno novo zelenjavo.
Vodja aktivnosti: Maja Kozlovič
Sodelujoči: Enota Potepuh: Maja Kozlovič, Hana Šrenk, Sašo Marolt, Blažka Kastelic, Vesna Košir Pevec in Nena Ulčar
Število sodelujočih otrok in vzgojiteljev: 38/6
Vsebine aktivnosti:
Cilji aktivnosti:
Pozitivne izkušnje oziroma potek dejavnosti:
Negativne izkušnje:
Negativnih izkušenj nismo zaznali.
Predlogi za prihodnje leto:
Menim, da smo dejavnost dobro izvedli. Otroci so bili aktivno vključeni, opazilo se je, da uživajo, se zabavajo in preprosto uživajo. Zelo so bili ponosni na svoje kuharske dosežke 😊
UDELEŽENEC: Ksenija Kumar
SENČENJE NA DELOVNEM MESTU:
Italy, Gela Istituto Comprensivo Statale "S. Quasimodo"
ČAS: od 10.oktobra do 14.oktobra 2022
CILJI:
Z otroci smo se pogovarjali, kaj , ko bi naredili čisto pravo pico.Nad idejo so bili vsi zelo navdušeni. Določili smo dan in začeli uresničevati idejo. Otroci so od doma prinesli predpasnike, s Klavdijo pa sva poskrbeli za vse ostalo.
Pice smo položili v pekače , ki smo jih predhodno obložili s peki papirjem. Na papir sva napisali ime otroka in tako označili pice. Tako so bile pice pripravljene za v pečico, le še odpeljati jih je bilo treba v kuhinjo.
Kmalu je zadišalo po slastnih picah in ker je bil čas kosila, smo si zaželeli le še »Dober tek « Njamiiii, res so bile okusne in zagotovo jih še kdaj spečemo.
UDELEŽENEC: Ksenija Kumar
SENČENJE NA DELOVNEM MESTU:
Italy, Gela Istituto Comprensivo Statale "S. Quasimodo"
ČAS: od 10.oktobra do 14.oktobra 2022
CILJI:
Otroke razdelim v pare, en otrok se uleže na blazino na trebuh, drugi
pa poklekne ob njega. Dlani položi na hrbet ležečega otroka.
Testo:
Nadev:
Skupaj štejemo do 10 in pica je pečena.
Otroka zamenjata vlogi in masažo ponovimo.
»ŠIVALI SMO … IN ŠIVALI«
Obdobje v katerem smo se znašli sredi marca 2020 bo zagotovo ostalo zapisano v zgodovini še za mnoge prihajajoče generacije. Boj proti koronavirusu, ki je zajel skoraj cel svet, je pri večini še danes vsakodnevna osrednja tema pogovora, ki nas pušča v veliki nevednosti kakšna bo videti naša prihodnost. Mi verjamemo, da bomo po tej izkušnji močnejši, prijaznejši do sebe in drugih, bolj ozaveščeni, strpni, razumljivi in hvaležni za vsak trenutek, izkušnjo.
Kmalu po razglasitvi zaprtja vrtcev in šol, se je v Vrtcu Pedenjped Ljubljana, pričela izvajati dobrodelna akcija šivanja pralnih zaščitnih mask. K sodelovanju so bile vabljene vse delavke vrtca, ki so imele možnost šivanja doma ter seveda nekaj osnovnega šiviljskega znanja. Šivanje mask ni zahtevno, zna pa biti zamudno, še posebej na začetku. Na pomoč so tako priskočile tudi delavke in delavci, ki so pomagali pri pripravi materiala, kot je na primer rezanje blaga, trakov. Nekaj zaposlenih je skrbelo zgolj za koordiniranje, zagotavljanje in razdeljevanje materiala ter dostavo že izdelanih mask, da so te čim hitreje prišle v prave roke.
K akciji se je pridružilo tudi Društvo podeželja Lipoglav, ki z vrtcem že veliko let sodeluje pri raznih dogodkih in aktivnostih. Društvo je poziv k sodelovanju razposlalo med svoje člane in sledilce. Odziv je bil presenetljivo velik. Akciji se je pridružilo 17 članov društva in kar 64 prostovoljcev iz vse povsod.
Pri izvedbi celotne akcije sta vrtec in društvo ves čas tesno sodelovala in si obojestransko pomagala. Združeni v sodelovanju smo postali res uspešni in hitro pričeli dosegati številke, ki so nam bile sprva povsem nepredstavljive. Do vključno 16. 4. 2020, smo skupaj izdelali kar 6.958 pralnih zaščitnih mask … in akcija je še vedno v teku.
Za pomoč pri izvedbi akcije se ob tej priliki iz srca zahvaljujemo vsem sodelujočim, ki so se odzvali na naše pobude in pozive. Zahvala zaposlenim Vrtca Pedenjped Ljubljana, članom Društva podeželja Lipoglav, vsem prostovoljcem in vsem, ki so nam namenili vzpodbudne ter prijazne besede, nasmehe, poglede.
Velika zahvala za pomoč pri izvedbi akcije gre tudi Mestni občini Ljubljana, Zvezi Rotary klubov Slovenije, Četrtni skupnosti Sostro, podjetju Nitka - drobni tekstilni izdelki, Saši Jaklič - Od pike do pike, Trgovini Metka, Radiu Ognjišče, podjetju Soven.
Zaščitne maske smo donirali:
UKC Ljubljana, Onkološki inštitut Ljubljana, Psihiatrična klinika Ljubljana, Nevrološka klinika Ljubljana, Dom na Krasu, posebni socialno varstveni zavod Dutovlje, Zdravilišče Dobrna – Negovalni oddelek, Krizni center za otroke Palčica, DEOS Horjul, DEOS Notranje Gorice, Dom Tisje - Šmartno pri Litiji, Dom starejših Rakičan, Center slepih, slabovidnih in starejših Škofja Loka, Šolski center Ljubljana, Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport, MOL – Oddelek za predšolsko vzgojo in izobraževanje, RTV Slovenija, Pošta Slovenije –Dostava poštnih paketov, LPP prevozi Ljubljana, ČS Sostro, ČS Polje, PGD Sostro, PGD Zalog, PGD Lipoglav, DU Lipoglav in drugim manjšim skupinam, podjetjem, posameznikom (pekarne, trgovine, trafike, proizvodnje, bencinske črpalke, razni delavci, prostovoljci, trgovci, duhovniki, prevozniki, mimoidoči, starejši, sosedje, sodelavci, znanci …).
Neprecenjive so bile zahvale, pisma, fotografije, sporočila, ki smo jih prejeli od ustanov in posameznikov, katerim smo izročili maske. Večina njih jih je res krvavo potrebovala. Z maskami jim nismo zagotovili le večje zaščite pred prenosom virusa, ampak pred vsem večji občutek varnosti v resnično neprijetnih okoliščinah.
Pri vsem tem naj omenimo še, da nikar ne pozabimo na širino, ki jo prinaša dobrodelnost. Tekom akcije smo širili naš krog poznanstev, si izmenjevali izkušnje, znanje, si pomagali, se bodrili, klepetali, se skupaj smejali, tudi jokali … in z vsakim novim dnem odkrivali, da nam akcija prinaša veliko več od ‘šivanja mask’. Prinesla nam je izjemno izkušnjo, ki se je bomo zagotovo spominjali po srčnosti mnogih. Ena od prostovoljk, je v pismu, ki nam ga je prijazno namenila, zapisala naslednje: »Ob vsem tem se spomnim predavanja Denzela Washingtona, kako lepo razloži misel: Najbolj sebična stvar, ki jo lahko narediš je, da pomagaš drugemu.« (video)
Želimo vam vse dobro … v upanju, da bomo kmalu spet skupaj!
VRTEC PEDENJPED LJUBLJANA in DRUŠTVO PODEŽELJA LIPOGLAV
{gallery}Vrtec/Utrinki/2019-20/Dejavnosti v karanteni/maske2{/gallery}
Vzgojitelji vrtca Pedenjped so v času, ko so vrtci zaprti, za otroke pripravili veliko zanimivih vsebin in jim jih pošiljali na dom. Slednje smo zbrali po kategorijah in jih sedaj objavljamo na spletni strani vrtca.
Pobuda je padla in začelo se je dobro delo. Delo, ki se ga bomo spominjali leta in leta prav vsi. Sedle smo za šivalne stroje in začele šivati zaščitne maske. Za ljudi, ki to najbolj potrebujejo, za ljudi ki skrbijo za najbolj ogrožene, za tiste ki nam rešujejo življenja (gasilci, policaji, zdravstveni delavci,...). Naše poslanstvo je, kar se da najbolje pomagati, s srcem, z dobro voljo in v upanju da skupaj premagamo prekletstvo z imenom KORONAVIRUS.
Poleg tega pa pri nas Pedenjpedih velja rek:
{gallery}Vrtec/Utrinki/2019-20/Korenjak/maske{/gallery}